Zakład Gospodarki Mieszkaniowej zarządza i administruje:
  • budynkami mieszkalnymi i lokalami będącymi własnością Gminy Miejskiej Przasnysz, co wynika z umowy zawartej między stronami,
  • nieruchomościami Wspólnot Mieszkaniowych i Spółdzielni Mieszkaniowych.
W ramach usługi zarządzania lub administrowania zapewniamy:
  • obsługę techniczną polegającą na organizowaniu napraw i remontów, konserwacji, opracowywaniu wytycznych technicznych i dokumentacji przetargowych, przeglądów budynków i prowadzeniu książki obiektu,
  • obsługę organizacyjno-prawną polegającą na opracowywaniu rocznego planu gospodarczego, prowadzeniu dokumentacji wspólnoty, organizowaniu zebrań,
  • obsługę finansowo-księgową polegającą na prowadzeniu bieżącej księgowości wspólnoty, obsłudze rachunków bankowych, raportowaniu wpłat, powiadomień, wezwań do zapłaty w ramach windykacji.
Dla użytkowników zarządzanych nieruchomości zapewniamy nieodpłatną obsługę kasową.
Do obowiązków zarządcy należy: prowadzenie bieżącej eksploatacji i dokumentacji budynków według przepisów prawa budowlanego, kontrola i konserwacja instalacji technicznych, organizacja przeglądów technicznych.
Zarządca zapewnia:
  • nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości na terenie budynku i terenach przyległych, planowanie i realizacja prac ogrodniczych;
  • przygotowywanie zawiadomień o wysokości opłat, kalkulacja i optymalizacja wysokości opłat;
  • przygotowywanie lub zawieranie w imieniu wspólnoty umów na dostawę mediów lub wykonanie usług przez wybranych kontrahentów;
  • prowadzenie spraw wspólnoty w urzędzie skarbowym, ZUS, urzędzie statystycznym;
  • przygotowywanie przelewów i innych dokumentów;
  • nadzór nad usuwaniem awarii;
  • wybór najkorzystniejszej oferty ubezpieczenia nieruchomości;
  • stałe pogotowie techniczne;
  • dyżury administratora.
Nad prawidłowością wykonywanych czynności nadzór pełni licencjonowany zarządca – licencja nr 25515.